Dogora

Dogora

Dogora

  • Patrice Leconte
  • Francie
  • 2004, 80 min
Scénář: Patrice Leconte
Kamera: Jean–Marie Dreujou
Střih: Joëlle Hache
Zvuk: Didier Lizé, Jean Goudier, Dominique Hennequin
Hudba: Etienne Perruchon
Barva: Colour
Jazyk: francouzština
Synopse

Na začátku byla hudba, kompozice Etienna Perruchona, která zněla do režisérovy cesty Kambodžským královstvím. Hudba předcházela obrazu, podmínila a organizovala film. _ Zářivé obrazy nevyvolávají minulost, kdy za vlády Rudých Khmerů zahynuly miliony lidí. Subjektivní emoce filmu, prostírající se až za minovými poli, chce pozdvihnout krásu země a její současný život. Jediným textem snímku je režisérem vyslovené přání, že chtěl realizovat dílo jedinečně hudební, bez postav, bez příběhu. _ Jazyk Dogorien, užitý v Perruchonově symfonické suitě, neexistuje, je dílem komponisty, který chtěl vytvořit čistý jazyk emocí, složený ze slovanských fonémů (chór nazpíval bulharský dětský sbor). _ Slovanské akcenty skladby se nesou kambodžskou krajinou a toto zvláštní spojení poukazuje na statut stvořených filmových krajin. Jako by nám etnicky neautentická hudba připomínala, že emoce prožívané prostřednictvím filmu mohou být jak univerzální, tak nerozlišující. _ Ve srovnání se slavnou trilogií Godfrey Reggia, soustředěnou na vztah člověka, přírody a technologií, věří Lecontův snímek více přívalu vytříbených obrazů, je zrozen z okamžiku a hudby, která ale na rozdíl od Glassova minimalismu nabízí operní východisko.

Fotogalerie

 
Ročník festivalu: 2006
Sekce: Živé náměstí
Projekční formát: 35 mm
Jazyk titulků: čeština

STAŇTE SE DOC.MANEM

Podpořte ji.hlavský festival a staňte se Doc.Manem!

Více